20245YILI BEYAZ KOD TATBİKAT SENARYOSU
Tatbikat Yeri:Acil Servis
Tatbikat Saati:14:30
08.07.2025 tarih ve saat 14:30 sularında hastanemiz Acil Serviste muayene olan bir hasta sonuçların neden hala çıkmadığını, geç kaldığını, yavaş olduklarını iddia etmiştir. Bu iddia sonrasında acil hekimi hastayı konu hakkında bilgilendirmiş ve bu bilgilendirmeye rağmen ikna olmayan hasta sesini yükselterek sözel hakaretlerde bulunarak görevli personellere bağırmaya başlamıştır. Daha sonra sözlü saldırısını biraz daha ileri götürüp çalışanların üzerine yürümüş, tıbbi atık kutusunu tekmelemiş ve ses tonunu yükselterek hakaret etmeye başlamıştır. Bunun üzerine 14.35 te acil sekreteri hemen dâhili telefondan “1111” “Beyaz Kod” tuşlamıştır ve telefonu kapatmıştır. Acil çağrıyı alan güvenlik personeli ivedilikle olay yerine intikal etmiştir. Güvenlik personelini karşısında gören hasta yakını iyice panikleyip ses tonunu yükseltmiş, hakaretlerde bulunmaya başlamıştır. Acil sekreteri güvenlik personelinin gelmesiyle kodu (1111-2) sonlandırır. Güvenlik personeli hastayı oradan uzaklaştırır ve polis ile irtibata geçer. Şiddete maruz kalan hastane personelleri ise hastane müdürü tarafından yapılan destekle rahatlatılmaya çalışılmıştır. Daha sonra hastane personeli kendisine yapılan bu şiddetten ötürü hukuki destek alabilmek için Çalışan Hakları Birimine başvurmuş, hastadan şikâyetçi olmuş ve yasal süreç başlatılmıştır.
Sağlıkta kalite standartları kapsamında yapılması gereken 2025 yılı Beyaz Kod tatbikatları hastanemizde başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Tatbikatlarda görev alan ve emeği geçen tüm personellerimize teşekkür ederiz.




